Home

Homepage Feature Stories

Issues
HEXATECH VOL2021 ISSUE12

HexaTech is recognized as a global leading STEM (Science, Technology, Engineering, Math, and Medicine) journal and website. HexaTech delivers continuous issues adopting the Continuous Publishing Model (CPM)of high-quality, peer-reviewed research and interactive theoretical and empirical content to educators, researchers, and the global STEM community.

Articles

Blockchain Technology in Heath Care: A Bibliometric Analysis and Mapping the Possibilities and Limitations

There are a number of reasons why blockchain technology has maintained its popularity. The primary benefit is that it has paved the way for the widespread adoption of cryptocurrency and other forms of digital payment. Some think the effect of this technology might be even greater than that of cryptocurrency.

وسائل الاتصال والإعلام في العصر المملوكي

إن استرجاع تاريخ وسائل الاتصال والإعلام يكشف لنا المسار الذي سلكته كل وسيلة إعلامية في فرض ذاتها على البيئة الاجتماعية والثقافية، فوسائل الاتصال والإعلام لم تولد مكتملة البناء، بل تنمو وتتطور في شكلها ومضمونها ضمن مسار معقد من التأثير والتأثر.

فعالية التسويق السياحي الإلكتروني ودوره في تنشيط السياحة قراءة في التجربة الجزائرية

هدفت هذه الدراسة إلى معرفة دور وفعالية التسويق السياحي الإلكتروني في تنشيط وترقية قطاع السياحة بوجه عام، وذلك من خلال معرفة متطلبات وخصائص التسويق السياحي الإلكتروني وأهم مكوناته، ولذلك تم الخوض في الأدوات والممارسات -الموقع الإلكتروني

بيع الفضولي ومدى صحته ونفاذ بيعه دراسة فقهية مقارنة

الروايتين إلى أن تصرف الفضولي موقوف على إجازة المالك، فإن لم يجزه المالك فيبطل. مذهب الحنابلة- إلى أن بطالن بيع الفضولي، وذهب الحنفية والمالكية والشافعية في القديم، وأحمد في إحدى غيره من أحد عقود المعاوضات، وهو ما يسمى فقهيا ً ببيع الفضولي، فقد ذهب الشافعية في المعتمد عندهم -وهو يتمحور هذا البحث حول مسألة تتعلق بممارسة شائعة في حياة الناس، وهي تصرف الشخص بما يملكه